Contact Center Live wint Caviar award

 

Contact Center Live wint Caviar award

Geplaatst door in Nieuws

Contact Center Live wint Caviar Award 2015

In de categorie ‘Best Use of Technology’.

Caviars-2015-300x103Dankzij de vernieuwende opzet van een virtueel contact center platform heeft Contact Center Live de prestigieuze CAVIARS award 2015 gewonnen in de categorie ‘best use of technology’ voor de case Contact Center Live/Essent België. De Caviars award wordt jaarlijks uitgereikt door de contactcentres.be, de beroepsfederatie van de Belgische contactcenters. www.caviars.be

Unieke CCL/Essent België case

Het unieke aan deze case is de ‘in the Cloud integratie’ van verschillende toepassingen zoals een CRM-systeem, Workforce Management, Kennisbank en Quality Monitoring.

Caviars.be

De Caviars worden jaarlijks toegekend door een professionele jury van Contactcentres.be aan projecten die de contact center branche op een significant hoger niveau brengen. Zie ook: http://caviars.be/

Martin Claes – Jury voorzitter Caviars

“Door de aanpak van Contact Center Live is een groot pakket dataverwerking aan de frontlijn toevertrouwd. Dit kwalitatief verbeteringsproces heeft positieve impact op zowel opdrachtgever als klanten en maakt de contact center agents nog efficiënter”.

Feiten op een rijtje
  • Uitdaging was om de klantendienst van premium energieleverancier Essent.be – met een dergelijke omvang – ineens naar de cloud te brengen.
  • Contact Center Live heeft een virtueel contact center ingericht voor Essent.be. De volgende state of the art technologieën zijn hiervoor ingezet: Contactcenter software van Vocalcom (Hermes.net), MPLS netwerk (VoiP) van Interoute, Injixo WFM, Quality Monitoring, Workforce Management & Scripting, koppeling CRM (Salesforce);
  • Na de succesvolle implementatie zijn er tussen 2013 – 2015 aantoonbaar goede resultaten behaald op het technisch operationeel en financiële vlak;
  • Dit is mede gerealiseerd met Essent en haar facilitaire partners Harvest Group, Webhelp en Euroccor.
Boudewijn Chamuleau – Directeur Contact Center Live

‘Technisch was het een enorme uitdaging om in korte tijd een virtueel contact center in te richten. Onze cloud oplossing is een goed voorbeeld van hoe ‘best use of technology’ is toegepast. Er is gekozen voor een ‘in de cloud’ contact center omgeving met als resultaat een significante verbetering van de performance – mede door inzet van onze robuuste, redundante oplossing.’