Bel-Me-Niet functionaliteit

 

Bel-Me-Niet functionaliteit

Geplaatst door in Nieuws

CCL integreert Bel-Me-Niet functionaliteit

Per 1 oktober 2009 treden nieuwe regels voor telemarketing in werking als gevolg van de nieuwe Telecommunicatiewet. In de praktijk betekent dit dat u in ieder telemarketing gesprek de consument moet wijzen op de mogelijkheid zich in te schrijven in het bel-me-niet register. Indien de consument niet meer gebeld wil worden dient u ook de inschrijving te verzorgen in het register waarbij de consument kan kiezen uit een 10-tal categorieën (charitatief, energie, etc.) waar het telefoonnummer voor geblokkeerd dient te worden. De registratie dient binnen 10 werkdagen verwerkt te zijn in het register. Hiertoe kunt u bestanden uploaden bij het register volgens een vast format.

Contact Center Live heeft een ‘bel me niet’-functionaliteit ontwikkeld die geheel is afgestemd op deze nieuwe wetgeving. De ‘bel me niet’-functionaliteit is standaard geïntegreerd in de Contact Center Live software waarbij de IVR per campagne flexibel kan worden ingesteld. Daarnaast kan de data eenvoudig geëxporteerd worden volgens het format zoals dat door het ‘bel me niet’-register is gedefiniëerd. Deze functionaliteit is ook voor niet-Contact Center Live-gebruikers beschikbaar. Een gedetailleerde beschrijving van de ‘bel me niet’-IVR kunt u hier vinden. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Het wettelijke Bel-me-niet register stelt zich tot doel om consumenten irritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen. Voor meer informatie www.bel-me-niet.nl